Rabla 2025, start în trombă: fondurile pentru Clasic, epuizate în 13 minute
Programul Rabla 2025 a debutat cu un record absolut: fondurile pentru Rabla Clasic au dispărut în 13 minute, peste 7.000 de români înscriindu-se imediat după deschiderea sesiunii.

Programul Rabla Auto 2025 a început marți, 30 septembrie, cu o cerere uriașă. Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat, potrivit ProTV și Digi24, că bugetul pentru Rabla Clasic, destinat mașinilor cu propulsie termică și hibride, a fost consumat în doar 13 minute.
În acest timp, 7.298 de persoane fizice au depus cereri și au epuizat rapid suma de 80 de milioane de lei. Aplicația online a funcționat fără probleme, iar timpul minim de depunere al unei cereri a fost de un minut și 20 de secunde, a precizat AFM. În total, în primele 15 minute de la deschiderea sesiunii, s-au înscris peste 9.200 de persoane pentru achiziționarea de autovehicule noi.

Dacă fondurile pentru Rabla Clasic s-au terminat aproape instantaneu, programul continuă cu alocări importante pentru segmentul verde. Peste 2.000 de români s-au înscris deja pentru achiziția de autovehicule electrice sau hibride plug-in, iar sesiunile pentru aceste categorii rămân deschise până pe 25 noiembrie sau până la epuizarea bugetului.

Valoarea ecotichetelor este semnificativă. Pentru un autovehicul pur electric sau cu pilă de combustie cu hidrogen se acordă 18.500 de lei, pentru un plug-in hibrid sau o motocicletă electrică 15.000 de lei, iar pentru un hibrid clasic suma este de 12.000 de lei. Cei care aleg încă motoarele termice, inclusiv GPL sau GNC, beneficiază de 10.000 de lei.
„În doar 13 minute s-au înscris peste 7.000 de persoane și au epuizat bugetul pentru Rabla Clasic. Aplicația informatică a funcționat în parametri optimi”, a transmis AFM într-un comunicat.
Succesul fulgerător al ediției Rabla 2025 arată apetitul ridicat pentru programele de înnoire a parcului auto și presiunea uriașă pentru achiziția de mașini noi. În același timp, rămâne de văzut dacă interesul se va muta în același ritm și către segmentul electric și hibrid, unde fondurile sunt încă disponibile.