Insula Iubirii și ispitele ascunse
Au trecut 9 sezoane de Insula Iubirii și ai spune că s-a săturat lumea de această emisiune cum s-a întâmplat și cu Românii au Talent, X factor și multe alte emisiuni ce implică un grad de reality show.
Cum s-au întrecut brandurile în acest sezon pentru a ieși în evidență
Totuși, datele ne contrazic. Postul de televiziune Antena 1 a fost și în acest an lider de audiență. De ce ne uităm și cum a crescut publicul în acești ani, au scris mulți, însă în acest articol aș vrea să ne uităm mai atent la cum a crescut publicitatea, de ce tot mai multe branduri se bagă pe felie, dacă se merită și cum te afectează și pe tine, drag consumator, tot acest fenomen.
Dacă ești om de comunicare sau un simplu spectator, este timpul să nu mai stai în negare și să accepți realitatea: Insula Iubirii este un fenomen în România care nu poate fi trecut cu vederea de către branduri. Recunosc, am făcut parte din categoria de oameni care probabil a simțit un grad de superioritate pentru că nu se uita la această emisiune, dar și pentru că evitam orice despre ea. Totul a început dintr-o plictiseală și așa am ajuns să văd o bună parte a acestui sezon, în cele din urmă așteptând finala cu sufletul la gură. Însă mai multe despre părerile mele personale pe acest subiect, poate într-un alt articol. De data aceasta aș vrea să îți povestesc despre publicitatea extremă care s-a făcut în acest sezon.
Am observat foarte multe branduri care au luat parte la Insula Iubirii, fie prin plasare de produse, spoturi publicitare, sau chiar reclame cu ispite. În afara canalului de televiziune, s-a format o comunitate imensă, nu doar de simpli spectatori, ci și de consumatori care își doresc să interacționeze cu acest conținut.
O combinație de oboseală la știri, epidemie de singurătate și content ușor de digerat este amestecul perfect pentru un mediu în care o emisiune de acest gen să înflorească, tot ce au trebuit brandurile să facă pentru a lua parte la această discuție națională a fost: să creeze content pe acest subiect sau să creeze spațiile unde oamenii pot vorbi despre Insula Iubirii, fie el virtual sau fizic.
Așa s-a născut un podcast care face content de tip react la Insula Iubirii, localuri care difuzează emisiunea, pagini de meme și multe alte idei creative de marketing.

Ultimul episod al emisiunii a fost vizionat de peste 1,4 milioane de telespectatori, cu vârste cuprinse între 21 și 54 de ani, astfel am avut parte de majoritatea categoriilor de consumatori. Nu doar atât, emisiunea a fost transmisă live în localuri și baruri din toată țara, o performanță pe care doar fotbalul o reușește la noi. A fost o oportunitate pentru branduri de a se asocia cât mai direct cu emisiunea. Cine reușește să se integreze mai bine într-un mod cât mai natural la Insula Iubirii câștigă pe termen scurt, cel mai bun exemplu este vitam!n aqua cu plasare de produse în vila concurenților, dar și cu un social media constant și adaptat momentului.

Astfel, apar ispitele ascunse ale acestei emisiuni: produsele. Doar că aceste ispite nu sunt pentru concurenți, ci pentru noi.
De curiozitate, am stat să cronometrez cât durează o pauză publicitară în timpul unui episod, astfel am ajuns la 9 minute și 20 de secunde de reclame, la ora 23:20. Este un timp foarte lung, având în vedere că CNA ne spune că „proporția de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute” (prevederilor art. 35 alin. (1) din Legea Audiovizualului nr. 504/2002).
Cu un grad mare de viralitate al conținutului legat de Insula Iubirii, ca brand nu poți rata această șansă. Oriflame a făcut ceva ieșit din comun, o reclamă „baked-in” în timpul emisiunii. Aceștia și-au promovat crema de soare cu ajutorul ispitelor de pe insula băieților. Ce este de notat aici, este faptul că reclama nu s-a derulat în pauza publicitară, ci pe parcursul episodului, fără semnul care indică plasare de produse sau un moment publicitar.

Cu siguranță ne așteptăm la anul la mai multe colaborări, memeuri și reclame interesante, deoarece comunitatea a crescut în acest an. Am vrea să știm, tu de ce urmărești Insula Iubirii? Lasă-ne părerea ta, în comentarii.
Referințe
- Articol libertatea
- News fatigue: what it is and how to avoid it
- What is Causing Our Epidemic of Loneliness and How Can We Fix It?
- Sezonul 9 al show-ului fenomen Insula Iubirii a ajuns la sfârșit, la capătul unei finale, lider detașat de audiență!
- Reclamă Oriflame
- What's the difference between Dynamic and Baked-In SmartPromos?