Hashtag-ul „SkinnyTok” devine inaccesibil pe TikTok, în urma unei investigații europene
TikTok a interzis global hashtag-ul „#SkinnyTok”, folosit pentru promovarea dietelor extreme și a conținutului nesănătos privind pierderea în greutate. Măsura survine presiunilor autorităților europene și franceze, care cer protejarea sănătății mintale a tinerilor în mediul online.
TikTok a blocat căutarea hashtag-ului „#SkinnyTok”, folosit pentru promovarea dietei extreme, după ce autoritățile europene și franceze au semnalat riscurile pentru sănătatea mintală a tinerilor. Măsura face parte dintr-un efort mai larg de protejare a copiilor în mediul online.
Popular în ultimele luni, hashtag-ul „#SkinnyTok” a devenit sinonim cu videoclipuri în care tinere oferă sfaturi nesănătoase de pierdere în greutate, iar această tendință a atras atenția Comisiei Europene și a autorității franceze Arcom. Potrivit declarației oficiale a purtătorului de cuvânt TikTok, Paolo Ganino, „am blocat rezultatele căutării pentru #skinnytok, deoarece a devenit legat de conținut nesănătos de pierdere în greutate”. În locul conținutului asociat, utilizatorii sunt direcționați acum către resurse de sprijin pentru sănătatea mintală.
Decizia vine în contextul unei revizuiri periodice a măsurilor de siguranță ale platformei, care urmăresc să gestioneze riscurile generate de conținutul dăunător. Protecția copiilor online devine un subiect din ce în ce mai important în Uniunea Europeană, în timp ce se pregătesc noi reglementări menite să limiteze accesul și efectele rețelelor sociale asupra celor mai tineri utilizatori.
Pe fondul acestei situații, comisarul european pentru protecția consumatorilor, Michael McGrath, a discutat recent prin telefon cu directorul general al TikTok, Shou Chew, reafirmând poziția fermă a Comisiei privind protejarea copiilor. Ancheta privind algoritmii platformei este în curs, în conformitate cu Digital Services Act, regulamentul european pentru moderarea conținutului digital.
De altfel, anul trecut, TikTok a suspendat și retras programul TikTok Lite, care recompensa utilizatorii pentru timpul petrecut în aplicație, după ce s-au ridicat semne de întrebare privind impactul său asupra sănătății mintale.
Această mișcare a TikTok reflectă o tendință mai largă de responsabilizare a platformelor sociale, sub presiunea autorităților europene și a societății civile, în vederea protejării sănătății mentale și a bunăstării tinerilor utilizatori.
Surse: Politico, declarații oficiale TikTok, Comisia Europeană