Abonează-te la Newsletter-ul Nostru

Succes! Verifică-ți emailul

Pentru a finaliza abonarea, dă clic pe linkul de confirmare din inbox-ul tău. Dacă nu ajunge în 3 minute, verifică folderul de spam.

Ok, Mulțumesc
Fast food pe ruinele Romei? McDonald’s aprinde spiritele în Galleria Sordi
Sursa foto: @StiriFocus

Fast food pe ruinele Romei? McDonald’s aprinde spiritele în Galleria Sordi

În Galleria Alberto Sordi din Roma, McDonald’s a amplasat un mozaic „roman” fals care înfățișează personaje în togi mâncând fast food. Brandul spune că e un omagiu adus patrimoniului italian, dar criticii vorbesc despre un act de vandalism estetic.

Bogdan Cical profile image
by Bogdan Cical

McDonald’s a intrat din nou în centrul atenției, de data aceasta nu printr-un meniu nou sau o ofertă limitată, ci printr-un gest de marketing care a declanșat reacții aprinse în Italia. În Galleria Alberto Sordi din Roma, brandul a instalat un mozaic de mari dimensiuni, realizat în stilul artei antice romane, în care apar personaje în togi ce savurează cartofi prăjiți și Big Mac-uri.

Sursa foto: Instagram @mcdonaldsitalia

Lucrarea, compusă din peste 18.000 de bucăți de mozaic și creată de 10 artiști profesioniști, a fost amplasată astfel încât să pară recent descoperită în urma unei săpături arheologice. Singurul indiciu că nu e autentic? Prezența discretă a emblematicului logo cu arcurile galbene.

0:00
/0:29

Sursa video: Instagram @mcdonaldsitalia

Oficial, McDonald’s a declarat că instalația este „un tribut adus moștenirii culturale romane”, într-un demers de a combina tradiția cu prezentul. Campania poartă sloganul „Bucură-te de clasici” și face parte dintr-o serie mai largă de activări artistice.

Însă reacțiile n-au întârziat să apară. De la istorici și conservatori culturali până la utilizatori obișnuiți de pe rețelele sociale, mulți au criticat inițiativa ca fiind „o caricatură comercială”, „un afront adus esteticii clasice” și „un nou semn că brandurile globale ignoră granițele bunului-simț cultural”.

Istoric vorbind, relația dintre McDonald’s și Roma a fost tensionată încă din 1986, când primul restaurant al lanțului a fost deschis lângă celebra Piață a Spaniolilor. Evenimentul a declanșat proteste în rândul localnicilor, îngrijorați că tradiția culinară italiană va fi diluată de fast food-ul american. Astăzi, capitala italiană găzduiește peste 50 de locații McDonald’s – un semn clar că, indiferent de controverse, brandul nu și-a pierdut pofta de expansiune.

Sursa foto: Instagram @mcdonaldsitalia

Deocamdată, McDonald’s a câștigat ceea ce contează cel mai mult în brandingul modern: atenția.

Bogdan Cical profile image
de Bogdan Cical

Știrile importante, trimise direct pe e-mailul tău

Platforma ta de știri actualizate, cu analize clare și perspective relevante. Informații imparțiale din diverse domenii, pentru o informare completă.

Succes! Verifică-ți emailul

To complete Subscribe, click the confirmation link in your inbox. If it doesn’t arrive within 3 minutes, check your spam folder.

Ok, Mulțumesc

Citește mai mult