Abonează-te la Newsletter-ul Nostru

Succes! Verifică-ți emailul

Pentru a finaliza abonarea, dă clic pe linkul de confirmare din inbox-ul tău. Dacă nu ajunge în 3 minute, verifică folderul de spam.

Ok, Mulțumesc

Ucraina construiește un pod peste Dunăre spre România: legătură directă între Orlivka și Isaccea

Ucraina va construi un pod rutier peste Dunăre, între Orlivka și Isaccea, cu sprijin internațional. Parte din ruta E87, proiectul va reduce distanța rutieră cu 80 km și va întări legătura directă cu România și Uniunea Europeană, în contextul reconstrucției regiunii Odesa.

Cristina Câta profile image
by Cristina Câta
Ucraina construiește un pod peste Dunăre spre România: legătură directă între Orlivka și Isaccea
Sursa foto @tvsighet.ro

Ucraina va construi un pod rutier peste Dunăre, între satul Orlivka și orașul Isaccea, ca parte a unui coridor internațional de transport spre UE. Proiectul promite să reducă distanța rutieră cu 80 de kilometri și să consolideze legătura cu România.


Un pas strategic pentru Ucraina și o schimbare majoră pentru traficul dintre cele două țări: un nou pod peste Dunăre va lega localitatea ucraineană Orlivka, din raionul Izmail (regiunea Odesa), de orașul românesc Isaccea. Informația a fost confirmată de publicația Ukrainskaia Pravda, care citează Strategia de reconstrucție și dezvoltare a regiunii Odesa pentru perioada 2025–2027.

Proiectul face parte din coridorul de transport sudic și are o valoare estimată de peste 12,6 miliarde de hrivne (aproximativ 27 de milioane de euro), bani proveniți din ajutor internațional. Bugetul este planificat pe trei ani: în 2025 vor fi alocate 1,26 miliarde hrivne, în 2026 – aproape 3,8 miliarde, iar în 2027 – peste 7,5 miliarde.

Noul pod va face parte din ruta internațională E87, care conectează Ucraina de România, Bulgaria și Turcia. În prezent, șoferii care doresc să ajungă de la Orlivka la Isaccea trebuie să parcurgă un drum mai lung prin Moldova, trecând de două ori granița. Cu finalizarea podului, traseul se va scurta cu aproximativ 80 de kilometri, ceea ce înseamnă mai puțin timp pe drum și o circulație mai fluentă a mărfurilor și persoanelor.

Viitoarea construcție va avea patru benzi de circulație și trotuare pentru pietoni pe ambele părți, fiind proiectată să reziste la cutremure de până la magnitudinea 9. Din partea ucraineană va fi amenajată o cale de acces de 3 kilometri, iar din partea română – una de 950 de metri. Urmează fazele de proiectare, evaluare de mediu, construcția propriu-zisă, dezvoltarea drumurilor de legătură și înființarea punctelor de trecere a frontierei.

Importanța acestui proiect este accentuată și de contextul geopolitic tensionat. Zona de graniță a fost vizată de mai multe ori de drone rusești. În octombrie 2023, un atac asupra infrastructurii portuare din Odesa a avariat o instalație de cereale și clădiri din apropierea punctului de trecere de la Orlivka. De asemenea, în toamna aceluiași an, feribotul „Orlivka”, situat chiar la granița cu România, a fost lovit de forțele ruse.

Astfel, construcția podului nu reprezintă doar o investiție în infrastructură, ci și un semnal puternic despre dorința Ucrainei de a-și întări conexiunile cu Uniunea Europeană, în ciuda provocărilor de securitate. Tu ce părere ai despre această inițiativă? Poate deveni acest pod o punte simbolică între Est și Vest?

Cristina Câta profile image
de Cristina Câta

Știrile importante, trimise direct pe e-mailul tău

Platforma ta de știri actualizate, cu analize clare și perspective relevante. Informații imparțiale din diverse domenii, pentru o informare completă.

Succes! Verifică-ți emailul

To complete Subscribe, click the confirmation link in your inbox. If it doesn’t arrive within 3 minutes, check your spam folder.

Ok, Mulțumesc

Citește mai mult